Քաղաքական

23.06.2020 15:28


ԱԺ ընդունած սահմանադրական փոփոխությունները հավասարեցվում են օրենքի, ուստի, ԱԺ պատգամավորները կարող են դիմել ՍԴ նախագծի հակասահմանադրականությունը ստուգելու համար. Արամ Վարդևանյան

ԱԺ ընդունած սահմանադրական փոփոխությունները հավասարեցվում են օրենքի, ուստի, ԱԺ պատգամավորները կարող են դիմել ՍԴ նախագծի հակասահմանադրականությունը ստուգելու համար. Արամ Վարդևանյան

Իրականում սա քիչ հանդիպող իրավիճակ է, և ասել, որ միանշանակ է հարցի պատասխանը, այդպես չէ, հասկանալու համար պետք է խորը փաստական վերլուծություն կատարել, ինչը ես արել եմ: Այս մասին Tert.am-ի հետ զրույցում ասաց փաստաբան Արամ Վարդևանյանը՝ անդրադառնալով «Լուսավոր Հայաստան» խմբակցության նախագահ Էդմոն Մարուքյանի այն հայտարարությանը, թե ըստ Սահմանադրության, ԱԺ պատգամավորները սահմանադրական փոփոխությունների նախագծի սահմանադրականության հարցով իրավունք չունեն դիմելու ՍԴ:

«Ազգային ժողովի կողմից ընդունված սահմանադրական փոփոխությունները հավասարեցվում են հենց սահմանադրաիրավական առումով օրենքի, իսկ պարոն Մարուքյանի կողմից վկայակոչված 168-րդ հոդվածը խոսում է օրենքի սահմանադրականության վիճարկման մասին՝ պատգամավորների մեկ հինգերորդով: Հետևաբար, պետք չէ դա մեկնաբանել տառացի և բառացի, պետք է նայել ընդհանուր նպատակի տեսանկյունից: Ընդհանուր նպատակն այն է, որ հենց ԱԺ-ի կողմից է ընդունվում սահմանադրական փոփոխությունները, այլ ոչ թե հանրաքվեի ճանապարհով, հետևաբար այն հավասարեցված է օրենքի»,-ասաց նա:

Նա ընդգծեց, որ նույն հաջողությամբ եթե 168-րդ հոդվածը նման ձևով մեկնաբանեվեր, ապա սահմանադրական օրենքներն էլ հնարավոր չէր լինի վիճարկել Սահմանադրական դատարանում, մինչդեռ պրակտիկան լրիվ հակառակի մասին է վկայում: «Այսինքն՝ այնտեղ գրված օրենք բառը պետք է դիտարկել լայն իմաստով, որը ներառում է, թե՛ սահմանադրական օրենքները, թե՛ օրենսգրքերը, այդ թվում սահմանադրական փոփոխությունների նախագիծը»,-ընդգծեց Վարդևանյանը:

Նա նշեց, որ կցանկանար մասնագետների ուշադրությունը հրավիրել այն հարցի վրա, որ Ազգային ժողովի կանոնակարգ օրենքի 19-րդ գլուխը, որը կարգավորում է այս գործընթացը, ևս սահմանադրականության առերևույթ խնդիրներ ունի: «Ես կասեի՝ նույնիսկ ոչ թե առևերույթ, այլ ակնհայտ: 19-րդ գլուխը նախատեսում է, որ եթե ՍԴ կողմից որոշումը սահմանադրության փոփոխությունների վերաբերյալ բացասական է լինում, ապա Սահմանադրության փոփոխությունների նախագիծն առհասարակ հանվում է շրջանառությունից: Հիմա պրակտիկայում ի՞նչ ուենցանք: Ունեցանք իրավիճակ, որ առհասարակ ՍԴ չուղարկվեց նախագիծը, չնայած՝ Վենետիկի հանձնաժողովի կարծիքին, չնայած՝ օրենքում գրված ձևակերպմանը: Արդյոք չպետք է այդ մեկնաբանությունն ինքնին վիճարկվի Սահմանադրական դատարանում՝ պարզելու համար արդյոք այն իրավաչափ էր, թե՝ ոչ»,-նշեց նա:

Դիտարկմանը, որ Էդմոն Մարուքյանն ասում է՝ հանրապետության նախագահի տիրույթում է ու նա իրավասություն ունի սահմանադրականության հարցով դիմելու ՍԴ, Վարդևանյանն ասաց, որ ամբողջությամբ համարժեք իրավասության տիրույթներ են, թե՛ մեկ հինգերորդի համար, թե՛ հանրապատեության նախագահի համար: «Համակարծիք եմ պարոն Մարուքյանի հետ, որ հանրապետության նախագահը ևս ունի իրավասություն այս հարցով, բայց հավասարապես նաև ԱԺ պատգամավորների 1/5-ն էլ ունի»,-շեց նա:

Նրա խոսքով՝ միջազգային փորձում առհասարակ ՍԴ դիմող ամենաակտիվ սուբյեկտները հենց պատգամավորներն են, ինչը պատահական չէ, որովհետև պատգամավորները նաև օրինաստեղծ գործունեության, օրինականության նկատմամբ ամենամեծ պահանջը պետք է ունենան, ի վերջո հենց հիմնական շահառուներն են: «Ուստի, հատակապես այս իրավիճակում, երբ ԱԺ-ն է հանդես եկել նման նախաձեռնությամբ և ԱԺ-ն էլ ֆիքսել է դա, իրենք, կարելի է ասել, որ ընդունեցին՝ ՍԴ դիմելը պարտադիր է, բայց իրենք այլ կերպ դա մեկնաբանեցին՝ դրանով կարելի է ասել ամբողջ գործընթացի օրինականության մեջ բաց առաջացնելով, փաստացի խախտելով օրինականությունը: Այս պայմաններում, եթե ԱԺ պատգամավորները շահառու չեն գործընթացի մեջ, դա առնվազն ծիծաղելի է: Ամփոփելով նշեմ՝ այո՛, ԱԺ պատգամավորները կարող են սահամանդրական փոփոխությունների նախագծի սահմանդրականության ստուգման հարցով դիմել ՍԴ»,-պարզաբանեց փաստաբանը և հավելեց, որ մեկնաբանաման կանոնն էլ ընդհանուր մեկնաբանության սկզբունքն է ընդհանուր պատկերի մեջ:

Այս խորագրի վերջին նյութերը